IMG_4201.JPG

Personal coaching en burnout preventie

Mijn werkwijze

  • Vriendelijk, mild en belangstellend onderzoeken van gedachten, gevoelens, verlangens en gedrag

  • Kijken zonder oordeel, met compassie

  • Gezonde zelfliefde leren beoefenen

  • Beweging brengen in stagnatie

  • Veerkracht en draagkracht opbouwen

  • Verwerken van verlies

  • Traumasensitief: niet ontregelend of hertraumatiserend

  • Bewust keuzes maken

Naast gespreksvoering kunnen meditatie en visualisatie deel uitmaken van de gehanteerde werkvormen.

Burnout preventie en vroege interventie

In een gratis oriënteringsgesprek met kijken we van beide kanten of er een klik is. Zo ja, dan volgt een uitgebreide intake aan de hand van een vragenlijst die je van te voren invult. Na een serie van vijf sessies vindt een evaluatie plaats en doe ik verslag aan zowel jou als werknemer als aan je werkgever. Daarna bepalen we in overleg of een vervolgtraject nodig is of niet.

In het starttraject verkennen we de huidige situatie en de achtergronden daarvan. Het doel is om inzicht te verkrijgen in jouw zelfbeeld, overtuigingen, gevoelens en gedragspatronen. Ik fungeer als een belangstellende onderzoeker en compassievolle begeleider die je een heldere spiegel voorhoudt. Ik help je om goede zelfzorg toe te passen zodat jij je kunt ontspannen en herstellen. En kijk met jou naar gezonde manieren om met stress in werk en privé om te (blijven) gaan. Of om constructief het gesprek aan te gaan met de werkgever over wegen om door jou ervaren werkdruk te verminderen. Mogelijk is dit voldoende om weer door te kunnen en heb je hiermee voldoende handvatten om verder te kunnen.

Als er meer nodig is, kan in een vervolgtraject verdieping van het proces plaatsvinden en begeleid ik je verder in het re-integratieproces. Afhankelijk van de situatie zijn er doorgaans 10 tot 20 sessies in totaal nodig om tot een bevredigend resultaat te komen. Meestal is de frequentie van de afspraken in het begin hoger en wordt die later afgebouwd.

 

Enthousiaste beoordelingen

 
IMG_2183_edited.jpg

Gezien en gekend worden in al mijn patronen was eng en tegelijk ook helemaal niet. Er was vertrouwen en dat is het mooiste wat ik meeneem. In contact zijn zonder spanning of negativiteit, wat ik vaak wel naar anderen heb. Daniëlle kon goed aanvoelen waar ik zat, wist dit vaak in een paar zinnen precies te verwoorden en zo duidelijk te maken wat er gaande was. Ze is ook stevig, in die zin dat ze me bij de les hield, er niet in stonk als ik grapjes ging maken als het spannend werd. Het was een bijzondere tijd voor mij.

John

Een aantal trefwoorden die ik bij Daniëlle vindt passen en die je sowieso van een therapeut verwacht, zijn woorden als aandachtig, goed luisteren, warm, open, enz. Speciaal voor haar zijn deze: zorgvuldig, zelfreflectie, bewust, helder formuleren, geduldig, flexibel.

Lieke

Ik voel dat ik rustiger ben in het dagelijkse leven, dat ik veel minder zit te piekeren, dat ik bewuster plezier heb in de dingen die ik doe en dat ik meer tevreden word met mezelf, met hoe ik ben en dat dat goed is. Ik bespreek dingen eerder met mijn vrouw zonder daar eerst dagen over te zitten piekeren, zodat ik geen boosheid opbouw over dingen die ik verkeerd opgevat heb of zie.

Willem