top of page
Untitled.jpg

Re-integratie 1e, 2e en 3e spoor

1e spoor

Als er kansen zijn om terug te keren in eigen (aangepast) werk of ander werk bij de eigen werkgever, spreken we van 1e spoor. De re-integratie richt zich dan op:


1. Opbouwen van belastbaarheid

Ik onderzoek met jou wat je draagkracht in werk is en ondersteun je bij het stap voor stap opbouwen daarvan in werkzaamheden en uren.

2. Realiseren van optimale arbeidsomstandigheden

Samen met jou en je werkgever brengen we in kaart welke arbeidsomstandigheden je nodig hebt om duurzaam te kunnen terugkeren in je werk en hoe die gerealiseerd kunnen worden.

3. Versterken van de persoonlijke effectiviteit.

Hier gaat het om het optimaal benutten van de talenten, vaardigheden en mogelijkheden die je hebt én het leren omgaan met de beperkingen die het letsel of de aandoening (mogelijk blijvend) met zich meebrengt. Om goede communicatie met je omgeving over wat jij nodig hebt om goed te kunnen functioneren. Om het opnieuw vertrouwen krijgen in jezelf en de toekomst. Vaak is daar ook aandacht voor onverwerkte gevoelens rondom verlies van gezondheid en mogelijkheden voor nodig.


2e en 3e spoor

Als terugkeer bij de oude werkgever niet meer mogelijk is of als daar twijfels over zijn, is het 2e spoor aan de orde. Als er zelfs al sprake is van een (gedeeltelijke) WIA-uitkering, wordt het 3e spoor genoemd. Re-integratie bestaat dan uit de volgende elementen:

1. Opstellen van een persoonlijk en belastbaarheidsprofiel

Ik breng met jou in kaart wie jij bent, met je kennis, werk- en levenservaring, talenten, kwaliteiten, vaardigheden, loopbaanwaarden en interesses/voorkeuren op het gebied van werk. Daarnaast onderzoeken we in hoeverre je belastbaarheid in werk nog toe kan nemen en met welke beperkingen je wellicht blijvend te maken hebt. Wat voor arbeidsomstandigheden heb je nodig om goed te kunnen functioneren? En welke emoties komen er mogelijk kijken bij het onder ogen moeten zien van een nieuwe werkelijkheid.

2. Arbeidsmarkt oriëntatie

Met dit profiel in handen onderzoeken we wat er op de arbeidsmarkt voor mogelijkheden liggen voor jou. Wat zou je kunnen en willen en hoeveel werkgelegenheid is daarin? Mogelijk via een werkervaringsplaats kun je uitproberen of werk bij je past, hoe belastbaar je in praktijk bent en of die belastbaarheid kan worden opgebouwd.

3. Arbeidsmarkt bewerking

Als uit bovenstaande een aantal kansrijke opties tevoorschijn komt, dan is ondersteuning bij CV opstellen, gebruikmaken van LinkedIn, netwerken en solliciteren aan de orde.

4. Ondersteuning bij WIA-procedure

Mocht zich tijdens het re-integratietraject de WIA-procedure aandienen, dan ondersteun ik je daarbij.

Re-integratie: Diensten
IMG_4201.JPG

Enthousiaste beoordelingen

Re-integratie: Recensies

Daniëlle is een prettige re-integratie coach. Zij heeft geholpen bij het in kaart brengen van wie ik ben als werkende mens en welke kwaliteiten ik bezit. 
Zij coacht met een goede dosis aan positiviteit die ik als erg prettig heb ervaren. Zij maakt ruimte voor het menselijke stuk als het nodig is bijvoorbeeld als ik eens een mindere dag had. Fijne en heldere coaching.

Roos

Daniëlle heeft mij ondersteund bij het re-integreren terug in mijn baan, nadat er een chronische ziekte bij mij geconstateerd werd. Dat was een zwaar proces waar ik ondersteuning bij nodig had. Haar praktijk ligt op zo een rustgevende vriendelijke plek wat al voelde als een prettige ontvangst. Doordat Daniëlle tijd en ruimte maakt voor wat ik wilde waren onze ontmoetingen voor mij erg helpend. De opdrachten die ik meekreeg om te zien en accepteren hoe de situatie was hebben me geholpen in een proces van acceptatie van mijn ziekte en het weer zien van talenten en krachten die ik weggestopt had. Mindfulness oefeningen vooraf aan onze gesprekken brachten me veel rust, wat helpend was bij mijn proces. Ik zou Daniëlle zeker aanraden aan anderen wanneer zij behoefte hebben aan ondersteuning bij het zoeken naar werk, maar ook als een persoon die je kan ondersteunen op een dieper liggend niveau.

Wyke

"This is a Testimonial. Let your customers tell the world how great you are."

Customer Subtitle

bottom of page